In Blog

Voldoende, gewoon, gezond en gevarieerd eten klinkt misschien nog als een ver-van-je-bed-show, want gewoon gezond eten klinkt voor de meesten vooral als een hoop gedoe, niet lekker, extreem, ongezellig, duur en ingewikkeld. Toch is gewoon gezond en gevarieerd eten de enige manier om blijvend gewicht te verliezen. Waarom? 

In dit artikel geef ik jou zeven redenen om het te proberen. 

Afvallen gaat makkelijker

Het is misschien wel de grootste motivatie om voldoende, gewoon  en gezond eten uit te proberen: “het helpt om die overtollige kilo’s blijvend kwijt te raken”. Door voldoende, gezond en voedzaam te eten, gaat je stofwisseling optimaal werken. En dat is nu net wat nodig is om blijvend af te vallen. 

Dat komt, omdat je lichaam de juiste energie binnen krijgt en daar gretig gebruik van maakt. Door voldoende, voedzaam en gezond te eten, krijgt je lichaam minder suikerhoudende en ongezonde producten binnen. Je hebt daardoor meer energie, voelt je fitter en je hebt minder behoefte om te snoepen en te snaaien.

Hierdoor houd jij het gemakkelijk vol en het helpt jou om af te vallen.

Minder snoep neigingen

Afvallen is niet de enige reden om gezond en voedzaam te eten, want veel mensen doen het ook vooral omdat ze ook gezonder willen leven, welvaatziektes willen voorkomen en meer weerstand willen hebben.

De meeste mensen eten dagelijks te weinig. Je lichaam krijgt dan te weinig energie binnen en omdat je trek hebt, kies je sneller voor ongezonde en minder voedzame producten. Hoe ongezonder je eet, hoe meer trek je krijgt in ongezond eten en voordat je het weet, eet jij de hele dag door. 

Wetenschappelijk bewezen

Goed nieuws: het is wetenschappelijk bewezen, dat voldoende, gewoon, gezond, voedzaam en gevarieerd eten zowel op de korte termijn als op de langere termijn gezond is. Onderzoeken tonen aan dat voldoende, gewoon, gezond, voedzaam en gevarieerd eten helpt bij afvallen en gunstige gezondheidseffecten heeft. Zo helpt het om diabetes type 2 te voorkomen, een hoge bloeddruk en het cholesterol te verlagen, verkleint het de kans op hart- en vaatziekten en verbetert het je weerstand. 

Meer regelmaat

Eet jij het liefst de hele dag, maar heb je eigenlijk geen idee wat je allemaal eet? Door minimaal driemaal per dag voldoende, gezonde en voedzaam te eten, voorkom jij dat je de hele dag door eet. De regelmaat maakt je bewust van je ongezonde gewoonten.

We leven nu eenmaal in een omgeving waarin we continu omringd worden door eten. Door te plannen, hoeveel, wat en wanneer je eet, zorg je voor regelmaat en dat geeft rust. 

Omdat je regelmatig, voldoende en het juiste eet, ben je ook minder geneigd om tussendoor te gaan snoepen en snaaien en blijft je bloedsuikerspiegel stabiel.

Jij bepaalt het tempo en waar je mee begint

Een groot voordeel van voldoende, gewoon, gezond en gevarieerd eten is, dat het op een vrij eenvoudige manier past in jou leven.

Je hoeft niet van de een op andere dag meteen alles radicaal om te gooien en 100% gezond en voedzaam te gaan eten. 

Zelf hanteer ik de 80-20 regel. Dat betekent dat ik 80% van de tijd voldoende, gezond en voedzaam eet en 20% van de tijd mag ik “zondigen” en minder gezond eten en drinken. 

Begin simpel. Je lichaam en geest hebben tijd nodig om te wennen. 

Wil jij ook voldoende, gewoon, gezond en gevarieerd eten te proberen? 

Het online programma van Naturally by Cynthia helpt jou om op een simpele manier te starten. Het programma staat vol tips, adviezen en uitleg. Ook ontvang je 8 weken lang weekmenu’ s die speciaal voor jou opmaat gemaakt worden. Dit helpt jou met je weekplanning en zorgt ervoor dat je voldoende en gevarieerd eet.  

Afwijken van het weekmenu is mogelijk (80-20 regel), jij bepaalt hoe snel jij je doel bereikt. 

Na 8 weken ben jij afgevallen, voel jij je fitter en gezonder en ben jij instaat om deze leefstijl zelf verder voort te zetten. 

Goed voorbeeld doet goed volgen

Voldoende, gewoon, gezond en gevarieerd eten is ook simpel wanneer jij een partner en/of kinderen hebt. Je hoeft niet apart te koken. Door stap voor stap gezonder en gevarieerder te eten, raken jullie allemaal gewend aan vaker gezonder eten. Zelfs de lastigste eters kunnen leren dat gewoon, gezond en gevarieerd eten lekker is. Speciaal voor kinderen en lastige eters is het mogelijk om een extra module aan te vragen. 

Wil jij:

  • Blijvend gewicht verliezen
  • Je fitter en gezonder voelen
  • Genieten van lekker eten zonder aan te komen en je schuldig te voelen
  • Minder snoepen en snaaien
  • Meer en een betere weerstand 
  • Nooit meer lijnen of een dieet volgen

En dat alles op een simpele en natuurlijke manier, meld je dan aan.

Inhoud van het programma:

Meteen aanmelden:

Mooi meegenomen:

Mijn 8 weken gezonde leefstijl programma wordt door de meeste zorgverzekeraars vergoed en het gaat niet ten koste van je eigen risico. Check hiervoor je polis.